Ändra abonnemanget utan att säga upp
Är det för långt mellan leveranserna, eller har det en tendens att bygga lager? Du kan kontakta kundtjänst och hoppa över, skjuta upp eller ändrat intervall på dina leveranser så att det passar dig. Välkommen att kontakta oss på telefon 060-584 40 10.
Ångrat köp
Du har 14 dagars ångerrätt från den dag du tar emot varorna, i enlighet med DAL, Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Ångerfristen börjar löpa från dagen du tar emot varan. ”Du ska återsända varan till oss utan onödigt dröjsmål och i vart fall senast 14 dagar efter den dag då du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjortondagarsperiod löpt ut.” Du får själv betala returporto.
Här kan du hämta ångerblankett från Konsumentverket
Uppsägning efter du mottagit provpaket
Vill du inte fortsätta som abonnent, efter att ha provat en produkt måste du säga upp abonnemanget senast 14 dagar efter att du mottagit provpaketet.
Du kan ej returnera en mottagen leverans (ångerrätten gäller enbart första prova på leveransen). Leverans avser, försäljning av livsmedel eller andra dagligvaror för hushållet som levereras till en konsuments bostad eller arbetsplats omfattas inte av ångerrätten. Länk till DAL
Reklamera felaktiga varor
Du måste reklamera den felaktiga varan inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du kontaktar oss och berättar varför du anser att varan är felaktig. Se kontaktuppgifter under Övriga frågor.
Övriga frågor
Har du frågor om produkten du har beställt eller andra frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på telefon 060-584 40 10. Helgfri måndag – fredag klockan 9:00 – 16:00. Sommartid juni, juli och augusti helgfri mån.- fred. 10:00 – 14:00.
Friskare Liv i Sundsvall AB, Box 60, 862 40 NJURUNDA, kundtjanst@friskareliv.eu
OBS: Om du använder blodförtunnande läkemedel bör du alltid rådfråga din läkare innan du börjar ta vitamin K2.